V CD predstava Ena pesem belgijske vizualne umetnice Miet Warlop

V Linhartovi dvorani Cankarjevega doma (CD) bodo drevi v sklopu abonmaja Veličastni gostili belgijsko vizualno umetnico Miet Warlop s predstavo Ena pesem, ki bo na sporedu še v sredo zvečer. Ena pesem je “mojstrska vaja v ponavljanju”, ki jo izvaja skupina nastopajočih med poustvarjanjem ene in iste skladbe.

Miet Warlop je delo Ena pesem, četrti del cikla Zgodovine(a) gledališča IV., ustvarila na povabilo belgijskega mestnega gledališča NT Gent in njegovega umetniškega vodje, priznanega režiserja Mila Raua.

V predstavi skupina nastopajočih, glasbenikov, navijačev in tekmovalcev, med poustvarjanjem ene in iste skladbe v neskončnem ponavljanju ob hkratnem izvajanju rigorozne gimnastike preizkuša meje lastne vzdržljivosti, trme, vztrajnosti, odločnosti. Nastopajoče med izčrpavajočo vadbo skupina navdušencev izmenično spodbuja in izžvižgava, medtem ko sodnik v ozadju nerazumljivo momlja, so potek predstave opisali v Cankarjevem domu.

“Ena pesem se v gledalčev spomin in čutila zareže kot nebrzdana, vznemirljiva študija absurda. Skupina izvajalcev vstopi v areno, da bi se udeležila hipnotičnega rituala o slovesu, življenju in smrti, upanju in vstajenju. Skupaj se podajo v skrajnosti: našo skupno ‘človeškost’ izrisujejo skozi peto besedilo, podobe in predmete, pomanjkanje kisika in velikanske količine znoja. S kljubovanjem času konkretizirajo globoko človekovo potrebo: trenutek, ko presežemo svoje misleče telo. Skozi metaforo tekme/koncerta v živo, vključno s komentatorjem in navijačico, nas delo vabi k oblikovanju skupnosti, ki se medsebojno bodri, kot ob prazniku ali slavju,” še piše v opisu predstave.

Miet Warlop (1978) je belgijska vizualna umetnica, rojena v Torhoutu. Živi in ustvarja med Gentom in Brusljem. Magistrirala je iz vizualnih umetnosti na Kraljevi akademiji lepih umetnosti KASK v Gentu. Značilnost njene umetniške metode je, da se teme in motivi ponekod znova pojavijo leta pozneje. V njenem opusu je vse povezano, implicitno ali eksplicitno. Ena pesem je avtoričin razmislek o gledališču kot umetniški formi in vodi v fizični koncept, v katerem so prepoznavne prvine prejšnjih produkcij, kot sta Fruits of Labor (2016) in Ghost Writer and The Broken Hand Break (2018).

Back to top button