Urška Djukić na FSF: Improvizacija omogoči globino
Na FSF je bil v tekmovalnem programu na ogled celovečerni prvenec Urške Djukić Kaj ti je deklica, ki ima doslej za seboj že bogato in uspešno festivalsko pot. Kot je režiserka povedala na današnji novinarski konferenci, je v filmu želela z različnimi pristopi pokazati, kaj se dogaja v 16-letnici, ko zapovedana pravila niso v skladu s telesom.
Djukić je idejo za film dobila, ko je slišala dekliški pevski zbor. Sledila mu je, ga opazovala, od vaj do notranje dinamike sestava. Zanimivo se ji je zdelo, kako se doseže glasovna harmonija, kako ta razpade, kakšno vlogo ima pri tem zborovodja, ki ga v filmu upodobi Saša Tabaković. Hkrati gre tu za metaforo ženskih glasov, ki so bili stoletja utišani in zatrti.
Zgodba sledi zadržani 16-letni Luciji (Jara Sofija Ostan), novinki v zboru, ki ravno odhaja na pevske vaje v samostan v Čedad. Pod svoje okrilje jo vzame Ana-Marija (Mina Švajger) ter jo vpelje v svet, ki poteka poleg pevskih vaj. Duhovnost, občutek sramu, krivde, nelagodja, vse to je želela režiserka občinstvu podati v formi, ki bi približala Lucijina občutja.
Pomembno vlogo pri tem igrajo zvoki, bližnji posnetki, svetloba, glasba, ki so kdaj, kot je po projekciji povedala režiserka, kar preobsežni, premočni, da bi jih zajeli na film, kot da rinejo iz kadra. To je zelo podobno občutkom, ki jih imajo najstnice v filmu.
Kot je povedal producent Jožko Rutar, se je scenarij, ki ga je napisala Djukić, skozi čas spreminjal. V nekem trenutku je ključno vlogo prevzel uršulinski samostan, ki je postavil nov okvir za celotno zgodbo.
Djukić pri svojem delu stavi na dobre predpriprave, hkrati pa sledi intuiciji. Pogosto ne ve, zakaj jo pot pelje na določeno mesto ali pusti, da jo prevzamejo glasba ali slikarstvo. Tako kot režiserji, ki so ji blizu, med njimi Mile Leigh in Lucrecia Martel, se ji zdi zelo pomembna improvizacija. Ko se igralke in igralci počutijo sami s seboj in z drugimi dovolj sproščeno, pride do želene globine. Režija je v bistvu kontrola, a Djukić doda, da želi biti ves čas odprta, da se lahko čarobnost ujame na film.





