Kolektiv tolkalcev The Stroj je po 11 letih izdal novo ploščo KamenOgenjKostKladivo, ki jo bodo nocoj tudi uradno predstavili v Kinu Šiška. Z njo so se ponovno dotaknili prvinskosti ritma, ki so ga skozi ustvarjalni proces obogatili z vokali in neandertalsko piščaljo. Novo produkcijo so napovedali kot največji zvočno-vizualni spektakel doslej.
Nov material so poleti predpremierno že predstavili v Ajdovščini, nocojšnji koncert v Kinu Šiška pa bodo izvedli prav na dan izdaje albuma, s katerim se po besedah vodje zasedbe Primoža Oberžana vračajo s stvarmi, ki jih poslušalci še niso videli ali slišali. Kot najbolj opazno razliko v primerjavi s preteklimi štirimi ploščami je omenil vokalne dele, ki jih je prispevalo več gostov.
“Plošča je kar v precejšnji meri vokalna, kar je za nas vsaj do zdaj bilo precej netipično. Tudi na koncertu bosta dva glasbena gosta, Metod Banko in Nuša Ofentavšek, s katero smo posneli tudi prvi uradno izdani singl z naslovom Signal,” je pred večernim koncertom za STA povedal Oberžan.
Ustvarjalni proces je od prvih vaj do končne podobe potekal približno leto in pol, kako bodo s svojo novo glasbo nagovorili poslušalce, pa si v tem trenutku ne zna predstavljati. Lahko ga le napove kot največji zvočno-vizualni spektakel The Stroj doslej. Kot je oceni, je njihova glasba tekom procesa sicer dobila neko sakralno-pogansko razsežnost. Na eni od skladb je sodeloval tudi Boštjan Gombač z neandertalčevo piščaljo, ki so jo kot domnevno najstarejši glasbeni instrument na svetu našli v jami Divje babe pri Cerknem.
“Prvotna zamisel je bila, da se poigramo z neko imaginarno zgodovino glasbe od pradavnine do bližnje prihodnosti. To je bil nek začetni koncept, potem pa so šle stvari nekoliko po svoje. In smo pustili, da nas glasba usmeri. Ampak to nam je blizu, ker tudi sami sebe dojemamo kot nekaj, kar se označuje za ljudsko, tradicionalno. Tudi instrumente izdelujemo sami. Tako da se mi zdi, da smo v tem smislu še vedno neki nasledniki in nosilci te ideje, da glasbo ustvarimo z lastnimi rokami in lastno veščino,” je povedal Oberžan.
Nov album so posneli v telovadnici TVD Partizan v Zagorju, cerkvi sv. Stanislava v Celju in v studiu svojega bivšega člana Bojana Krhlanka, zdaj člana skupine Laibach, ki je avtor večjega dela glasbe na plošči, podpisal pa se je tudi kot producent.
Razlog, da so jo pripravili šele po več kot desetletju, je bil tudi v tem, da v zadnjem obdobju niso imeli ustreznih pogojev za delo, saj so bili brez primernih prostorov za vaje, dokler niso našli opuščene telovadnice telovadnega društva Partizan. Čeprav vključujejo tudi sodobne glasbene elemente, namreč večinsko še vedno vztrajajo pri akustičnem zvoku – s tolkali iz odpadnega železa, strojev in drugih predmetov, kot so pred 27 leti začeli svojo pot, ki jih je medtem pripeljala tudi na razne festivale po Evropi in tudi v Singapur.