V somestju Nove Gorice, Gorice, Šempetra pri Gorici in Solkana bo od sredine do konca septembra potekala mobilna igra GO!CROSS. V spletni brskalniški igri, podobni lovu na zaklad, igralci prek odkrivanja in zbiranja nalepk s QR kodami ter posebnih nalog na novo spoznavajo somestje in življenje v njem.
Kot so sporočili iz SNG Nova Gorica, mobilna igra s sprehodi, kvizi in nalogami ter s pestrimi nagradami združuje kulturno krajino omenjenega urbanega območja. Nastala je kot del projekta Ustvarjalne Evrope AcuTe, ki je inovacijski projekt na področju produkcije uprizoritvenih umetnosti s pomočjo novih tehnologij ter iskanja novih načinov kulturnega sodelovanja med institucijami in razvoja veščin.
V sklopu projekta je umetniški vodja in dramaturg Marko Bratuš skupaj z režiserjem Juretom Novakom ter strokovnjakom za mestne igre Markusom Schubertom iz Nemčije zasnoval koncept igre, s katero želi prebivalce obeh Goric pripraviti, da skrenejo s svojih utečenih poti, odprejo oči in spoznajo dele somestja, ki najpogosteje ostajajo spregledani, vključno s kulturno infrastrukturo na obeh straneh.
Po besedah Schuberta koncept mestne igre igralcem omogoča, “da si ponovno prisvojijo svoje mesto, da nanj pogledajo s svežimi očmi”.
“Kar mi je še posebej všeč pri tej igri je, da mobilne telefone uporabljamo za to, da ljudi dejansko premikamo po somestju in jim omogočamo, da med igranjem stopijo v stik s someščani in kotički mesta, ki jih še niso obiskali. Ta igra pooseblja slogan Evropske prestolnice kulture 2025, GO Borderless,” so njegove besede navedli v sporočilu za javnost.
Marko Bratuš je povedal, da je bil namen projekta ACuTe raziskati razmerje med tehnologijo in uprizoritvenimi umetnostmi, s poudarkom na razvoju občinstva. “Ko smo razmišljali o tem, kako najbolje vključiti tehnologijo v gledališče, smo kmalu ugotovili, da se moramo namesto na gledališče osredotočiti na občinstvo in na to, kako lahko tehnologija pripomore k njihovemu boljšemu življenju. Prek mestne igre si želimo ljudem približati obe mesti – tako prebivalcem tega prostora kot tudi vsem obiskovalcem, ki bodo mesti obiskali v času Evropske prestolnice kulture. Obenem nam je v samo igro uspelo vključiti tudi bogato zgodovino tega področja ter večino tukajšnjih kulturnih institucij,” je še povedal.
Igro bo v sedanji tekmovalni obliki mogoče igrati do zadnjega septembrskega konca tedna, do zaključnega dogodka s podelitvijo nagrad najboljšim igralcem. Nato jo bodo ustvarjalci preoblikovali v posamezne izzive, s katerimi se bodo lahko spopadali gostje dogodkov Evropske prestolnice kulture še vse leto 2025, piše v sporočilu za javnost.
Pri projektu so sodelovali še zgodovinarka Neva Makuc, programerja Christoph Wanja in Maksimilian Zabukovec, študentje Univerze Saxion iz Enschedeja na Nizozemskem ter strokovnjaka za digitalno gledališče Carla Meller in Michael Eichoff iz Nemčije.
Pri projektu je v zgodnjih fazah sodelovala tudi vrsta strokovnjakov iz številnega konzorcija partnerjev projekta ACuTe, sodelujejo tudi s številnimi partnerji iz somestja Goric.