Slovo festivala Kurja polt: po 10 letih je en človek premalo

V petek bo v ljubljanskem Kinodvoru potekalo slovo od festivala žanrskega filma Kurja polt, ki ga je 10 let vodila Maša Peče. Festival je imel zvesto občinstvo, a kot je za STA zapisala Peče, ga po toliko letih ne more več organizirati v “one-woman-band” maniri.

Programski direktor festivala Liffe Simon Popek je na družabnih medijih v odzivu na novico, da Kurje polti ne bo več, zapisal: “Višji budžet, več sodelavcev, predvsem pa bolj stabilno financiranje, vse to bi rabil takšen one-woman-band fest. Po 10 letih te prekuri.”

Maša Peče je za STA potrdila, da je po 10 letih izgorela. Kot pravi, je bila za Kurjo polt njegova programska direktorica, producentka, tehnična direktorica, vodja finančnega in administrativnega dela, avtorica in prevajalka besedil, urednica kataloga in “še kakšna vloga je, ki jo že leta opravljam sama, zato da lahko festival s tako kvalitetno izvedbo in tako nekompromisno, ambiciozno kuriranim programom vsako leto nastaja, kljub groteskno majhnemu proračunu in nenehni negotovosti, kaj bo prineslo prihodnje leto”.

“Glavna težava in razlog, da festival ni preživel, je v splošnem naše klavrno finančno stanje na kulturnem področju in za nas specifično to negotovo, nestabilno in podhranjeno financiranje filmskih festivalov. V tako majhnem prostoru, na tako majhnem trgu kot je naš, se tudi veliki in komercialni kulturni dogodki težko preživljajo z lastnimi sredstvi. Kulturni dogodki pri nas so življenjsko odvisni od javnega sofinanciranja,” je povedala Peče.

Poglavitna prepreka, kot jo vidi, je njihova ujetost na enoletni ravni sofinanciranja, saj operirajo s premajhnimi zneski, da bi lahko filmske dejavnosti organizirali tudi tekom leta, izven festivala, kar je glavni pogoj za vstop v večletno financiranje. “In tako po 10 letih delovanja priznan in cenjen festival z dolgoletnim stažem vsako leto trepeta, ali bo dobil razpis ali ne, ali bo lahko kril povečini že nastale stroške, ali bo lahko obdržal svojo ekipo, ali bo drugo leto spet nekdo odšel, socialno varnejšim priložnostim naproti,” meni sogovornica.

Proračun festivala Kurja polt v letu 2023 je bil dobrih 50.000 evrov, kar vključuje celoten strošek filmskega in spremljevalnega programa, vse stroške, povezane z gosti, promocijo, tiskovinami, stroške filmskih lokacij in izvajanja projekcij ter honorarje ekipe, sodelavcev in drugih izvajalcev.

Kurja polt je v 10 letih pustila pečat, naredila premike v glavi, izobraževala o žanru, prikazala filme, ki jih sicer ne bi videli, ter jih postavila v kontekst.

“Zame osebno je Kurja polt tako dragocena in pomembna morda najbolj zato, ker je uspela početi in združevati dva vidika, ki se navadno zdita nezdružljiva – a v resnici ju kot taka predstavljajo zgolj predsodki in predstave etablirane kulture o žanrskem ali fantastičnem filmu. Po svoji programski vsebini in etosu Kurja polt pripada miljeju alternativne kulture, celo subkulture. Posvečena je filmom, ki se ne ozirajo na pravila, merila in dober okus, divjim, drznim, odbitim in ubrisanim filmom, pogosto transgresivnim filmom, filmskemu podzemlju,” meni Peče.

In še: “Žanrski festivali so Klaus Kinski med filmskimi festivali, že po pravilu si privoščimo več kot drugi, manj se oziramo na pravila in etiketo. Ne samo v filmskem programu, tudi pri tipu spremljevalnih dogodkov, v načinu komuniciranja, stilu oblikovanja podobe festivala in njegovih materialov. Po domače povedano: žanrski festivali delajo najboljše majice.”

Za slovo, poimenovano Poslednji hura!, je Peče izbrala Na stotine bobrov (Mike Cheslik) ob 17. uri, Prebudi se v grozi (Ted Kotcheff) ob 19.30 in Bahubali: Začetek (S. S. Rajamouli) ob 22.15.

Back to top button