POPRAVEK: Galerija Fotografija z analognimi fotografijami Gaberščika in Scabarja

V Galeriji Fotografija bodo drevi ob 19. uri odprli razstavo Ideja tišine z deli črno-bele analogne fotografije slovenskega fotografa Borisa Gaberščika in italijanskega ustvarjalca Sergia Scabarja. Njuno delo temelji na raziskovanju fotografskega medija in kreaciji natančno premišljenih kompozicij, oblikovanih izključno iz rabljenih predmetov.

“Njune fotografije lahko označimo za oblikovne konstrukte, ki daleč presegajo realistično odslikavo stvarnosti – kot temeljno značilnost fotografije. Razstavljena dela so po eni strani rezultat raziskave formalnih zakonitosti fotografskega medija, še posebej svetlobnih učinkov, tonskih vrednosti in kontrastov, po drugi strani pa so vizualni odraz njunega osebnega videnja sveta, introspekcije in dobrega poznavanja zgodovine fotografije ali umetnosti,” je zapisala kustosinja razstave Nataša Kovšca.

Po besedah Kovšce svet njunih kompozicij predstavlja kombinacijo preobilja podob, vizualnih znakov in prekomerne mediatizacije, ki zmanjšujejo sposobnost zaznavanja. Poleg postanka, poglobitve in možnosti kontemplacije je zaznati tudi “izhodišče za razmislek o prihodnosti analogne fotografije, ki v zadnjem času doživlja ponovni razmah”.

Pričujoča razstava predstavlja izbor del iz Scabarjevih zadnjih fotografskih sklopov Malo gledališče stvari, Tiha tema, Tihi predmeti in posamezne starejše fotografije, ki kot njegov ustvarjalni credo definirajo prikazovanje predmetov v zaprtem in nedefiniranem prostoru. Kot je še zapisala, je s kompozicijami steklenih predmetov ustvarjal več refleksnih podob, transparenc, blagih odsevov in senc.

Gaberščik (1957) je poznan predvsem po analognih fotografskih tihožitjih, s katerimi raziskuje zlasti prostorske odnose med predmeti ter svetlobne učinke med osvetljenimi telesi in njihovimi sencami. V njegovih delih je zaznati reference na zgodovino fotografije in simbolične pomene. “Iz kaosa ustvarja red, ki je odslikava njegovih osebnih misli ter pogledov na življenje in svet, kar lahko jasno razberemo tudi iz njegovih zadnjih fotografskih sklopov Izvor, Red in Theatrum Chemicum,” je zapisala Kovšca.

Gaberščikova dela so mednarodno priznana in vključena v številne muzeje in zasebne zbirke. Za svoje delo je prejel številne nagrade, med drugim leta 2018 nagrado Prešernovega sklada. Predstavlja se na sejmih v tujini, kot so Paris Photo in Photo Basel, razstavljal pa je tudi v Gradcu, Salzburgu, Varšavi ter Parizu in sodeloval na skupinskih razstavah po vsem svetu.

Scabar (1946-2019) se je med letoma 1966 in 1974 udeleževal državnih in mednarodnih natečajev, pri čemer je fotografijo uporabljal predvsem v dokumentarne in reportažne namene. Njegova dela so del številnih zasebnih in muzejskih zbirk.

Razstava bo na ogled do 1. marca.

Back to top button