
Nekatere zbirke na Ptujskem gradu na ogled s pametnimi očali
Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj sodeluje pri čezmejnem slovensko-hrvaškem projektu Living castles, v katerem z evropskimi sredstvi raste mreža živih gradov kot oblika trajnostnega turizma za ohranjanje in promocijo kulturne dediščine. Eden od rezultatov je novost na Ptujskem gradu, ki si ga bo mogoče ogledati s pametnimi očali.
Triletni projekt se je začel jeseni 2018, ob Ptujskem gradu pa v njem kot vodilni partner sodelujejo univerza iz Čakovca in štirje hrvaški gradovi – Dvorec Stari grad iz Varaždina, Stari grad Čakovec, Dvor Veliki Tabor in Dvorec Gornja Stubica, s slovenske strani pa Dvorec Rakičan in Celjski grad.
Kot je povedala vodja projekta na ptujski Bistri Zvonka Lazar Borak, je namen projekta ohranjanje dvorcev in gradov ter s tem povezan razvoj skupne čezmejne turistične ponudbe, hkrati pa integracija inovativnih dejavnosti ohranjanja in predstavljanja kulturne dediščine.
“S projektom želimo povečati privlačnost in ekonomiko gradov oziroma dvorcev. Načrtujemo skupno blagovno znamko zveze gradov in dvorcev, ki bo pripomogla k boljši prepoznavnosti in promociji po vzoru gradov južne Češke in bavarskih gradov,” pojasnjuje Zvonka Lazar Borak.
Na Ptuju v sklopu projekta pripravljajo zbirko zgodb, izročil in grajskih legend, nastaja tudi hologramska projekcija zanimivih zgodb, ki bo po epidemiji pritegnila večje število obiskovalcev. Veliko pozornosti projekt namenja tudi iskanju rešitev, kako s sodobno opremo obogatiti ponudbo in obiskovalcem nuditi boljšo doživljajsko izkušnjo.
Bistra je zato že kupila pametna očala z razširjeno resničnostjo, ki bodo na voljo obiskovalcem Ptujskega gradu. Ti bodo pred seboj zagledali hologram na lokaciji, ki bo prikazoval vojaka, tega pa bo moral pravilno obleči in opremiti s pravim orožjem.
Kot je povedal direktor Pokrajinskega muzeja Ptuj Ormož Aleksander Lorenčič, bodo pametna očala obiskovalcem na voljo v stari slavnostni dvorani romanskega palacija, kjer je na ogled zbirka orožja nacionalnega pomena.
Lorenčič se veseli sodelovanja v projektu, še bolj pa nove pridobitve, ki je za zdaj pripravljena v slovenskem in angleškem jeziku. “Ptujski grad bo s pametnimi očali pridobil dodatno ponudbo, ki bo zanimiva tako za mlade kot starejše obiskovalce,” meni direktor pokrajinskega muzeja.
S pomočjo digitalizacije bo po njegovem mnenju tudi kulturna dediščina obogatena, zanimivejša in še bolj dostopna vsem obiskovalcem. Ob tem je Lorenčič poudaril, da bodo očala lahko v rabi šele, ko bodo razmere in ukrepi, povezani z epidemijo, to dopuščali.