
Na razstavi v New Yorku združene tri Vermeerjeve slike s pismi
V prostorih Zbirke Frick v New Yorku so na ogled postavili tri slike nizozemskega mojstra iz 17. stoletja Johannesa Vermeerja, ki gledalce vabijo k razmisleku o umetnosti zapeljevanja s pisano besedo. Vse tri se osredotočajo na pisanje pisma, obenem prikazujejo interakcijo med ženskami iz različnih družbenih slojev.
Po pisanju francoske tiskovne agencije AFP je slika Gospodarica in služkinja iz Zbirke Frick, Ljubezensko pismo je iz amsterdamskega Rijksmuseuma, slika, ki prikazuje žensko pri pisanju s služkinjo, pa je iz Narodne galerije Irske.
Na vsaki od slik sta upodobljeni ženska in služkinja, ki je verjetno postala zaupnica in posrednica, kadar je njena gospodarica imela romantično razmerje, je povedal kustos razstave Robert Fucci. “Čeprav vsebina pisem na Vermeerjevih slikah ni jasna, gre najverjetneje za ljubezenska pisma,” je dodal.
Ko je še povedal, so bila dvorjenje in ljubezenska pisma pomemben del tedanjega družbenega konteksta in prevladujoča umetniška tema. V Vermeerjevem času so imele namreč ženske vedno večjo avtonomijo pri izbiri življenjskih partnerjev. “Služabniki so imeli ključno vlogo. Delodajalci so jim zaupali dostavo, zlasti kadar je bilo treba sporočila posredovati na skrivaj,” je še povedal Fucci.
Razstava Vermeerjeva ljubezenska pisma, ki bo na ogled do konca avgusta, je prva razstava, ki so jo po temeljiti prenovi, vredni 330 milijonov dolarjev, odprli v prostorih Zbirke Frick. Poslopje iz 20. stoletja, polno slik, skulptur in dekorativnih predmetov iz obdobja od renesanse do 19. stoletja, se po prenovi ponaša z desetimi novimi galerijami v drugem nadstropju, v nekdanjih zasebnih prostorih družine Frick.
Vermeer (1632-1675) se je rodil v Delftu. Mojstrsko je obvladal igro svetlobe in perspektivo. Znan je po jasnih, umirjenih interierjih, naslikanih z vsemi podrobnostmi, vendar v mehki, poetični luči in harmoničnih barvah.