Na Festivalu slovenskega filma so prikazali observacijski dokumentarec V tišini življenja Nine Blažin, ki sledi Manci Košir med letoma 2019 in 2023. Kot je po projekciji povedala režiserka, je v filmu poleg gosto posejanih protagonistkinih besed tudi veliko tišine, ki razpre prostor za introspekcijo občinstva.
Blažin, ki je leta 2018 prejela vesno za najboljši dokumentarec za film Kako se ljubiš?, je na današnjem pogovoru pojasnila, da je bilo izhodišče za film smrt njenega očeta. Povezala se je z Manco Košir, da bi posneli film o žalovanju, življenju in minevanju. Ključno se ji je zdelo tudi vodilo, da šele ko ozavestimo smrt, je življenje res bogato.
Vmes je Manca Košir (1948-2024) izvedela, da je zbolela za rakom in observacijski dokumentarec kot najbolj čista forma, ki želi zajeti čisto življenje oziroma čisto resnico, je bil zato po besedah Blažin toliko bolj na mestu.
Med režiserko, protagonistko in direktorjem fotografije Darkom Heričem je zavladalo veliko zaupanje in spoštovanje, snemali so toliko, kot je dovolila Manca, in dovolila je res veliko. Kamera jo spremlja, ko je zelo družabna in ko je povsem sama, njen prepoznaven smeh kdaj preide v popoln spokoj, najbližji posnetki njenega telesa pa se razširijo na naravo.
Pomembno vlogo v filmu ima tudi glasba Alda Kumarja. Sprva se mu je zdela to zelo zahtevna naloga, sploh ko je gledal bližnje posnetke, “krute prizore”, ki spominjajo, kot je rekel, na body art. A ko je spoznal, da to ni film o smrti, ampak življenju, se je dela lotil z veseljem. Glasbo v filmu V tišini življenja je opisal kot sneg, ki pada v enem od zelo tihih prizorov z Manco.
Ob zgodbi Mance Košir so tu še občutki režiserke o minevanju in žalovanju oziroma tisti, ki jih z njo deli njena mama. Ta polna življenja, a na zelo drugačen način kot Manca, in obdana z naravo razmišlja o možu, o malih rečeh, o ljubezni in o tem, kako pomemben je spomin na drago osebo.
Manca Košir v enem trenutku v filmu reče, da je na svoji življenjski poti za sabo pustila že veliko vlog, in zdi se, kot da je v filmu Nine Blažin ostalo njeno bistvo, osvobojeno vsega, kar je za pogled drugega, četudi posneto na kamero.