V Vipavski dolini želijo tudi z borzo hrane povezati domače proizvajalce in kupce

V Ajdovščini so danes pripravili borzo lokalne hrane, kjer so se kupcem predstavili proizvajalci in pridelovalci iz Vipavske doline. V Regijski razvojni agenciji Ajdovščina so prepričani, da bo ta pristop pomembno pomagal pri povezovanju lokalnih pridelovalcev s kupci, saj je temelj za vzpostavitev dolgoročnih partnerstev osebni stik.

“Osebno srečanje med pridelovalcem in kupcem je neprecenljivo. Ko se kmet in gostinec ali vodja šolske prehrane srečata iz oči v oči, se razvije drugačen odnos, takšen, ki presega običajno poslovno sodelovanje,” je ob tem v izjavi dejal direktor Regijski razvojni agenciji Ajdovščina ROD Ajdovščina Bogdan Česnik.

Nad odzivom pridelovalcev je prijetno presenečen, saj se je odzvalo 17 različnih proizvajalcev in pridelovalcev iz Vipavske doline, med morebitnimi kupci pa so bili tako predstavniki domačih šol in vrtca kot tudi lokalni gostinci in trgovci.

Med ponudbo se je znašlo tako sveže sadje in zelenjava, domači suhomesnati izdelki, siri in ostali mlečni izdelki, kot tudi sadni sokovi in likerji ter marmelade. Ponujali so tudi inovativne izdelke iz na Vipavskem pridelane alge spirulina.

Čas je, da preidemo iz anonimnih nabavnih verig na osebna partnerstva, je prepričan Marko Rondič iz Območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina. “Ko kupec pozna svojega kmeta in kmet svojega kupca, se vzpostavi vez zaupanja, ki omogoča dolgoročno načrtovanje in razvoj. To je bistvo partnerskega kmetovanja,” je dejal.

Z vzpostavitvijo partnerskega modela kmetovanja bodo kmetje lahko bolje načrtovali razvoj, kupci pa si bodo zagotovili zanesljivo oskrbo s kakovostnimi lokalnimi živili. Že pred leti so imeli nekaj podobnih akcij, vzpostavljeno je bilo spletno povezovanje in naročanje pridelkov in izdelkov preko platforme Tržnica na borjaču. Tudi današnjo borzo so pripravili v okviru te platforme.

Morebitni kupci so ob današnjem dogodku povedali, da iščejo kratke nabavne verige ter kvaliteto proizvodov, ki so sicer nekoliko dražji kot izdelki iz večjih trgovskih centrov. Težavo vidijo predvsem v tem, da manjši pridelovalci nimajo dovolj ponudbe za trajno sodelovanje predvsem z velikimi kupci.

“Iščemo lokalne dobavitelje, saj si želimo otrokom dati čim več lokalne hrane, glede na to, da smo omejeni z javnimi naročili,” je za STA povedala organizatorka prehrane v Otroškem vrtcu Ajdovščina Blanka Samec. Kot je dodala, je danes dobila vse, kar je prišla iskat na borzo.

Razvojna agencija Ajdovščina je Borzo lokalne hrane organizirala drugič, glede na odziv pa že razmišljajo o prihodnjih korakih. Kot je za STA povedala Tanja Krapež z agencije, bodo letos jeseni pripravili podobno borzo, na kateri bodo tako večjim kupcem kot tudi posameznikom ponudili pridelke in izdelke za ozimnico.

Back to top button