Hrvaški glasbeni festival Sea Star, ki ga v Umagu prirejajo od leta 2017, je Hrvaški doslej skupno prinesel 40 milijonov evrov neposredne gospodarske koristi, je pokazala nedavna raziskava neodvisne agencije TIM Centar. Gre za edini veliki glasbeni festival v državi, ki poteka zunaj glavne turistične sezone.
Sea Star v Umagu je v svojih šestih izdajah med letoma 2017 in 2024 hrvaškemu gospodarstvu doslej prinesel 40 milijonov evrov.
Skupna vrednost promocije festivala in destinacije, osredotočene na znamčenje Umaga ter hrvaške Istre in obale, na domačem in tujih trgih je znašala 30,2 milijona evrov. To posledično pomeni, da je Sea Star Hrvaški prinesel več kot 70 milijonov evrov gospodarske in promocijske koristi, so organizatorji festivala povzeli ugotovitve raziskave neodvisne agencije TIM Centar.
Izpostavili so, da je uspeh še toliko večji, ker gre za edini večji glasbeni festival na Hrvaškem, ki poteka zunaj turistične sezone.
Festival, ki je potekal med 23. in 26. majem, je letos obiskalo več kot 44.000 ljudi. Med obiskovalci je bilo 45 odstotkov tujcev iz več kot 40 držav. Največ obiskovalcev je poleg domačih gostov prišlo iz Slovenije, Italije, Avstrije, Švice, Nemčije ter Bosne in Hercegovine. Tuji gosti so v Umagu v času festivala po ugotovitvah raziskave v povprečju potrošili 567 evrov, gosti iz regije pa 470 evrov.
V času festivala so v Umagu po podatkih tamkajšnje turistične skupnosti zabeležili 47.000 nočitev. Povprečna starost obiskovalcev festivala je bila 24 let, večina, 92 odstotkov vprašanih pa je dejala, da so v Umag prišli izključno zaradi festivala.
Prvi festival Sea Star je potekal leta 2017 v umaškem Stella Marisu in se kmalu uvrstil med vodilne glasbene festivale v Sredozemlju. Pripravlja ga ekipa, ki organizira tudi največji glasbeni festival v Srbiji Exit, na njem pa vsako leto nastopajo nekatera od najbolj znanih imen elektronske glasbe.