Podpisana pogodba za nadgradnjo ljubljanske železniške postaje

Direkcija RS za infrastrukturo je danes s konzorcijem podjetij SŽ-Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH holding podpisala pogodbo za izvedbo gradbenih del pri nadgradnji ljubljanske železniške postaje. Postaja bo zgrajena v roku 22 mesecev od uvedbe v delo, ki je načrtovana v prihodnjem tednu, so sporočili iz direkcije.

“Po več kot 20 letih raznih pravnih in drugih zapletov je podpisana pogodba za gradnjo železniške postaje Ljubljana, ki jo naša prestolnica potrebuje in si jo tudi zasluži,” so ob podpisu pogodbe, vredne 199,9 milijona evrov brez davka oz. 243,9 milijona evrov z DDV, navedli v direkciji za infrastrukturo.

Na javno naročilo, objavljeno v začetku marca, sta prispeli ponudbi konzorcija z družbo SŽ-Železniško gradbeno podjetje na čelu, ki je ponudil, da bi dela izvedel za nekaj manj kot 247 milijonov evrov z davkom, in družbe VOC Objekti, ki bi dela opravila za 259,6 milijona evrov.

Ker sta ponudbi presegali ocenjeno vrednost, so na direkciji konec pomladi sprejeli odločitev o neoddaji naročila, nato pa so s ponudnikoma izvedli konkurenčni postopek s pogajanji.

Izbrani konzorcij je poleg ponujene končne izpogajane cene po pojasnilih direkcije predlagal tudi skrajšanje roka dokončanja del in pridobitve potrdila o prevzemu s 24 na 22 mesecev od uvedbe v delo, tako da bodo lahko izpolnjeni pogoji za črpanje sredstev iz mehanizma za okrevanje EU po koronski krizi v okviru izvajanja načrta za okrevanje in odpornost.

Marčni razpis za osrednji del prenove ljubljanske železniške postaje je bil že drugi. Prvega je direkcija objavila novembra lani. Že takrat sta ponudbi oddala konzorcij pod vodstvom SŽ-Železniškega gradbenega podjetja ter VOC Celje. Ponudba konzorcija je znašala 260,8 milijona evrov z davkom, ponudba VOC Celje pa 295,2 milijona evrov. Direkcija je obe ponudbi na prvem razpisu zavrnila kot previsoki, saj sta še bolj očitno presegali ocenjeno vrednost.

Nadgradnja železniške postaje Ljubljana obsega nadgradnjo tirov z optimizacijo tirne sheme ter izvedbo šestih novih peronov na območju postaje (dva bočna in štirje otočni peroni) z nadstreški in s prilagoditvami za gibalno ovirane osebe. Za varen in lažji dostop potnikov do peronske infrastrukture bo zgrajen nov nadhod s postajno dvorano z dvigali, tekočimi stopnicami ter tekočimi trakovi za hitrejši prehod čez nadhod. Nadhod bo pešcem omogočal povezavo med središčem mesta in Bežigradom (z Masarykove do Vilharjeve ceste).

V postajni dvorani so predvideni prostori za prodajo kart, čakalnica za potnike, sanitarije in podobno. Predvidena je rekonstrukcija in razširitev obstoječega podhoda z ločenim podvozom za kolesarje ter ločenimi površinami za pešce pod vsemi postajnimi tiri, vključno z izvedbo dvigal za dostope na perone.

Izvedena bo nadgradnja in prilagoditev signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav ter nova vozna mreža. Železniška postaja bo povezana tudi z novo avtobusno postajo Ljubljana, so novosti nanizali na direkciji.

Medtem že poteka prva faza nadgradnje največje železniške postaje v državi, ki je tudi nepogrešljiv člen železniškega omrežja v državi. Gre za gradnjo nadomestnega in razširjenega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto s spremljajočimi deli na tirni infrastrukturi. Ta projekt naj bi bil zaključen do konca leta.

Obenem so na območju železniške postaje stekla tudi dela v okviru na 350 milijonov evrov ocenjenega komercialnega projekta Emonika, kjer je prek družbe Mendota investitor madžarska bančna skupina OTP. Sledila bo tudi gradnja nove avtobusne postaje, kjer so investitor Slovenske železnice, prihodnjih nekaj let pa bo območje tudi veliko gradbišče, ko gre za obnovo komunalne in cestne infrastrukture.

A prav nadgradnja osrednjega dela železniške postaje je bistveni del tega sklopa projektov.

Back to top button