
Na Koroškem zadnja leta pospešeno gradijo kolesarsko omrežje in zdaj je idealen čas za načrtovanje regijskega sistema izposoje električnih koles, meni direktor RRA Koroška Uroš Rozman. V načrtovani projekt je za zdaj vključenih sedem občin, predvideva 28 postaj za električna kolesa in več kot sto koles. Zaživel bi lahko prihodnje leto.
Koroška je letos kot prva statistična regija dobila regijsko celostno prometno strategijo. Med ukrepi te strategije je navedena tudi vzpostavitev enotnega sistema izposoje e-koles za koroško regijo, je za STA pojasnil direktor Regionalne razvojne agencije za Koroško (RRA Koroška) Rozman.
Ker glede na dostopne informacije na RRA Koroška ocenjujejo, da bi s tovrstnim projektom uspeli na katerem od prihodnjih razpisov za sofinanciranje, so se lotili priprave projekta.
Povabili so vseh 12 koroških občin, za sodelovanje pa se jih je za zdaj odločilo sedem. Te v tem času na sejah občinskih svetov že potrjujejo investicijsko dokumentacijo. K odločitvi občin za vključitev v sistem je med drugim prispevalo stanje obstoječe kolesarske infrastrukture, prav tako je bila želja, da so občine, ki bodo sodelovale, prometno oz. geografsko povezane, je pojasnil Rozman.
Projekt vzpostavitve sistema brez nadaljnjega vzdrževanja je za zdaj ocenjen na okoli en milijon evrov. Za začetek predvideva 28 postaj s skupno 170 polnilnimi mesti ter 114 električnimi kolesi.
“Pomembno je, da je polnilnih mest več kot samih koles, ker potem je tudi manjša verjetnost, da bi bile posamezne postaje ob prihodu kolesarja polne. Če bi to vendarle zgodilo, pa se bo lahko parkiralo tudi ob postaji,” je del sistema izposoje, ki bo osnovan z mobilno aplikacijo, pojasnil Rozman.
V teku je javno naročilo, v katerem so združili vzpostavitev sistema in nekajletno vzdrževanje. “Računamo, da bo to najboljša rešitev za sistem, da bo tisti, ki sistem postavlja, potem tudi upravljavec. Na takšen način se zagotavlja najvišjo možno kakovost storitve,” je ocenil Rozman. Postopek izbire je v teku. Cilj je, da je v regiji en izvajalec te storitve, saj bi to potem olajšalo oz. poenotilo sistem z možno nadaljnjo vključitvijo ostalih občin.
V projekt so za zdaj vključene občine Radlje ob Dravi, Muta, Dravograd, Ravne na Koroškem, Prevalje, Slovenj Gradec in Mislinja, ki bodo projekt deloma tudi sofinancirale. Če bodo skupaj z RRA Koroška uspešne na razpisih, bi sistem lahko zaživel prihodnje leto, verjetno že na začetku kolesarske sezone, je ocenil Rozman. “Z vzpostavitvijo sistema bomo lahko lokalnemu prebivalstvu in obiskovalcem omogočali res vrhunsko izkušnjo kolesarjenja na Koroškem,” je sklenil.