Konzorcij za bohinjsko progo se veseli načrtovanega začetka obnove gorenjskega dela proge

Člani konzorcija za bohinjsko progo so se v sredo v Bohinjski Bistrici zbrali na letni skupščini. Župani so izrazili zadovoljstvo in tudi veliko pričakovanje glede načrtovane investicije v obnovo odseka med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico, ki je v zadnji fazi projektiranja, začetek del pa je načrtovan letos.

Zaradi načrtovanih investicijskih in vzdrževalnih posegov na progi se v naslednjih letih ne bo mogoče izogniti daljšim prekinitvam prometa na posameznih odsekih, nadomestnim avtobusnim prevozom in posledičnim zamudam. Zato so se člani konzorcija zavzeli za pripravo komunikacijskega načrta, na podlagi katerega bi s sprotnim sodelovanjem s Slovenskimi železnicami in Direkcijo RS za infrastrukturo ter prek vseh svojih komunikacijskih kanalov pripomogli k pravočasnemu ter učinkovitejšemu obveščanju tako lokalnih uporabnikov kot obiskovalcev.

Če je za gospodarstvo v Sloveniji pomemben drugi tir, pa je za gorenjsko in primorsko regijo investicija v bohinjsko progo vstopnica v boljšo povezljivost in trajnostni turizem, je po skupščini konzorcija danes sporočil Miro Kristan iz Posoškega razvojnega centra, ki koordinira konzorcij.

Kot je poudaril, je kljub kratkoročnim omejitvam to najboljši odgovor na povečanje povpraševanja, saj rast potnikov na bohinjski progi presega slovensko povprečje. Zgovoren je tudi kazalnik na področju prepeljanih koles, saj je kar tri petine njihovih prevozov opravljenih prav na bohinjski progi.

Člani konzorcija poudarjajo, da ne gre zgolj za regionalno progo, ampak za pomemben del mednarodnega omrežja, ki ima letos zaradi pozornosti ob evropski prestolnici kulture tudi zgodovinsko priložnost, da si povrne vlogo in ugled, ki ga je imela ob izgradnji in vzpostavitvi povezave med Prago in Trstom.

Konzorcij za bohinjsko progo povezuje občine, razvojne agencije in turistične destinacijske organizacije na trasi ob progi med Jesenicami in Sežano. Po letih stagnacije je tudi vzpostavitev konzorcija pomagala prinesti nov zagon in poenotenje v razmišljanju, da proga predstavlja hrbtenico trajnostne mobilnosti na območju med Gorenjsko in Primorsko s čezmejnima povezavama v Avstrijo in Italijo, je izpostavil Kristan.

Na skupščini konec leta 2023 so bili člani konzorcija navdušeni nad informacijami predstavnikov države, da bo v nekaj letih na bohinjski progi izpeljanih za okoli 300 milijonov evrov investicij. Pred kratkim je bila že končana nadgradnja železniške postaje v Novi Gorici, kmalu pa bi lahko stekla tudi nadgradnja jeseniške železniške postaje.

V okviru samega projekta nadgradnje železniške proge Jesenice-Sežana, kakor se uradno imenuje bohinjska proga, pa je v prvi fazi v tem in prihodnjem letu načrtovana nadgradnja odseka Bohinjska Bistrica-Jesenice. Ta vključuje nadgradnjo postajališč oziroma nakladališč Bohinjska Bistrica, Nomenj, Bohinjska Bela, Bled Jezero, Podhom, Vintgar in Kočna.

V tem in prihodnjem letu je v načrtu tudi gradnja železniškega loka Vrtojba z nadgradnjo železniške postaje Vrtojba in prestavitvijo železniškega postajališča Šempeter pri Gorici. Tretja in četrta faza, katerih izvedba je načrtovana v letih 2027 in 2028, pa vključuje nadgradnjo postaj Most na Soči in Prvačina.

Back to top button