Po krajši zaustavitvi del po poletnih ujmah se na Bledu nadaljuje gradnja prve faze južne obvoznice in kolesarske povezave do Bohinja. Pri slednji bo pred končanjem gradbenih del potrebna nujna sanacija podrtega drevja po julijskem vetrolomu. Pri obvoznici pa je že jasno, da gradnja druge faze ne bo sledila takoj po izgradnji prve.
Zaključek gradnje kolesarske povezave na odseku od Soteske do Bohinjske Bistrice je bil predviden že letošnjega avgusta, vendar se je zaradi vetroloma zamaknil. Kot so za STA pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo, je pred končanjem gradbenih del potrebna nujna sanacija podrtega in nevarnega drevja. Lastnik gozda bo predvidoma ta teden začel s sanacijo, nato pa se bodo lahko nadaljevala dela, ki vključujejo še fino asfaltiranje in postavitev zaščitnih ograj.
Zaključek del je skladno s pogodbo predviden do konca prihodnjega leta, ko naj bi bila končana tudi gradnja najbolj zahtevnega odseka skozi Sotesko. V zadnjem obdobju je nasutje v strugi Save Bohinjke sprožilo več vprašanj glede sprememba poteka trase skozi Sotesko. Vendar, kot so poudarili na direkciji, je nasutje v strugi le začasna dostopna pot za izvedbo sanacije zidov, sidranja in montaže jeklene konstrukcije, kjer bo nato potekala kolesarska povezava.
Projekt predvideva, da bo kolesarska povezava skozi Sotesko potekala po jeklenih konzolah, ki so pritrjene na obstoječi zid železnice. Kot so dodali na direkciji, se glede na škodo v avgustovskih poplavah, vetrolom in dinamiko izvajanja del opravljajo pregledi z mnenjedajalci za najbolj optimalno rešitev poteka kolesarske povezave.
Kot je povedal blejski župan Anton Mežan, se je pojavila tudi bojazen glede državnega financiranja projekta. “Vendar smo na ministrstvu za infrastrukturo dobili zagotovila, da projekt ni ogrožen,” je za STA dejal Mežan in dodal, da so dobili tudi pojasnila, da projekt kljub zastojem zaradi vremenskih razmer ustrezno napreduje.
Nadaljuje se tudi gradnja prve faze blejske južne obvoznice, kjer so dela po avgustovskih poplavah prav tako nekaj časa stala. “Po prvih ustnih zagotovilih, naj se zaključek gradnje zaradi tega ne bi zamaknil,” je povedal župan. Ne kaže pa, da bi takoj po izgradnji prve faze lahko nadaljevali z izgradnjo druge.
Zapleta se pri dogovoru z dvema lastnikoma zemljišč na trasi druge faze. Mežan je povedal, da se na občini trudijo, da bi vzpostavili stik med državnimi institucijami in omenjenima občanoma, katerih zahteve so po županovem mnenju povsem legitimne. Kot je pojasnil Mežan, je sedaj zaradi sanacije po poplavah nekoliko težko priti do pristojnih, vendar verjame, da se bodo v kratkem uspeli usesti in najti prave rešitve.
Glede na to, da še ni zagotovljenih vseh zemljišč in gradbenega dovoljenja za drugo fazo, je že jasno, da njene izvedbe ne bodo mogli začeti takoj po zaključku prve faze, ki obsega izgradnjo krožišča na Betinu in naj bi bila končana sredi prihodnjega leta. Kot je izpostavil Mežan, je bilo v preteklosti preveč zamujenega, da bi lahko tedaj začeli z gradnjo druge faze.
“Na srečo je projekt razdeljen v faze, tako da bo vsaj prva končana, mi pa pritiskamo oziroma prosimo, molimo, počnemo vse, kar se pač da, da se čim prej nadaljuje z drugo fazo. Glede na vse postopke bo zagotovo med gradnjo obeh faz nekaj luknje, se pa praktično vsakodnevno trudimo, da bi bila ta čim manjša,” je dejal Mežan in dodal, da si želijo, da bi potem lahko takoj nadaljevali še s tretjo fazo, se pa trenutno osredotočajo na prvo in drugo.