Civilna iniciativa Občanom in okolju prijazna železnica opozarja na izključenost

Medtem ko na Direkciji RS za infrastrukturo zagotavljajo, da pri pripravi stališč do pripomb na predlog DPN za nadgradnjo proge Ljubljana-Kranj poteka intenzivno usklajevanje z občinami in civilnima iniciativama, pa civilna iniciativa Občanom in okolju prijazna železnica te trditve zanika in opozarja na odsotnost vključevanja javnosti.

Za nadgradnjo proge Ljubljana-Kranj je bil predlog državnega prostorskega načrta (DPN) pripravljen lansko pomlad in preko poletja je potekala njegova javna razgrnitev. Na Direkciji RS za infrastrukturo so prejeli več kot 400 vprašanj, pripomb ter predlogov na predlagane rešitve in trenutno še vedno pripravljajo stališča do njih.

“Ta faza je zahtevna, saj vključuje tudi nekatere tehnične preveritve ter intenzivna usklajevanja z občinami, civilnima iniciativama in posameznimi pristojnimi nosilci urejanja prostora. Iščemo optimizirane projektne rešitve,” so izpostavili na direkciji.

V civilni iniciativi Občanom in okolju prijazna železnica (CI OPŽ) so omenjene trditve zanikali. “CI OPŽ izjavlja, da ni, niti ni nihče od njenih predstavnikov, s strani direkcije prejel nobenega povabila, informacije ali podobno, ki bi nakazovali na takšno namero,” so sporočili.

Spomnili so, da je komisija državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj 7. oktobra sprejela sklep, s katerim pripravljalcem predloga DPN predlaga, da v okviru pisnega odziva proučijo pripombe in predloge CI Okolju prijazen tir in CI OPŽ ter Mestne občine Ljubljana ter jih v čim večji meri upoštevajo.

CI OPŽ navaja tudi takratne trditve ministra za naravne vire in prostor Jožeta Novaka, da bodo vse pripombe skrbno preučene in opravljene dodatne komunikacije z zainteresiranimi deležniki. Kot je tedaj izpostavil minister, so nekatere pripombe civilnih iniciativ umestne, veliko pa jih je posledica nezadostnih informacij.

Predstavniki CI OPŽ so po seji v DS na ministra naslovili več prošenj oziroma pozivov za srečanje, a odgovora s strani ministra ali njegovih sodelavcev niso prejeli, so zapisali. Opozorili so tudi, da je bilo na seji v DS zagotovljeno, da naj bi odgovore na pripombe k predlogu DPN prejeli v novembru 2024. Vendar odgovorov kljub podatku, da pri njihovi pripravi sodeluje več sto strokovnjakov, še vedno ni.

“Prav tako direkcija še vedno ni javno predstavila ali CI OPŽ posredovala okoljskega poročila in študije variant iz leta 2015, k čemur jo je iniciativa pozvala v oddanih pripombah na predlog DPN,” so sporočili iz CI OPŽ. Na podlagi teh dveh dokumentov namreč direkcija zatrjuje, da je izgradnja železniške proge ob avtocesti neizvedljiva, zato je šla v preučevanje rešitev za nadgradnjo obstoječe proge. “A direkcija ne razkrije dokumentov, svojih trditev z ničemer ne dokaže, še manj utemelji,” so kritični v civilni iniciativi.

“Več kot očitno gre za popolno odsotnost inkluzije javnosti in državljanov. Odgovorov na vprašanja državljanov ni, ignoranca sodelovanja z zainteresirano javnostjo se nadaljuje, projektanti in politika pa skupaj načrtujejo in spreminjajo projekte, kot da se prav nič ni zgodilo,” so izpostavili v CI OPŽ.

Back to top button