Gospodarstvo

Banke pospešeno v digitalizacijo

Z novim letom se bo z bančnega trga dokončno poslovila Abanka, ki si jo je pripojila Nova KBM. Medtem ko se drugi konsolidacijski procesi letos niso odvili, so banke močno pohodile plin na področju digitalizacije. K temu jih je spodbudila koronska kriza, ki pa zaradi oblikovanja rezervacij topi njihove dobičke.

Skorajda vse banke so letos uporabnikom ponudile Flik, plačilni instrument za brezplačna medbančna nakazila v realnem času. Banki Intesa Sanpaolo in Sberbank od začetka meseca omogočata izvrševanje takojšnjih plačil v evrih čezmejno, do novembra prihodnje leto naj bi se jima pridružile vse banke v državi. Z novim letom pa bodo vse banke zagotovile dodatne varnostne elemente pri kartičnem plačevanju prek spleta.

“Epidemija se je izkazala kot pospeševalec digitalizacije, za katero bi sicer potrebovali precej več časa,” so priznali v NLB. Ob tem so nanizali, da je v spomladanskem valu okužb približno 13.000 strank začelo na novo uporabljati spletno ali mobilno banko, da stranke številne storitve lahko opravijo s pomočjo video klica, da je število aktiviranih imetnikov mobilne denarnice preseglo 14.000, da so imetniki kartic opravili za tretjino več spletnih nakupov kot pred epidemijo in da se je število transakcij strank NLB na spletu povečalo za dobrih 100 odstotkov, promet pa še za nekaj več.

V pregledu novih storitev so izpostavili oddaljeno podpisovanje dokumentacije v mobilni banki, možnost odprtja digitalnega paketa za nekomitente fizične osebe na daljavo, plačila prek Flika, potrjevanje spletnih nakupov v mobilni denarnici, med prvimi bankami v Sloveniji tudi z biometrično prepoznavo, pošiljanje kode PIN za vse kartice s čipom za fizične osebe in za poslovne kartice prek sporočila SMS, možnost sprejema naročila za odobritev kredita prek video klica in možnost pridobitve ponudbe za kredit prek spletnega obrazca v spletno pošto stranke.

V NLB so vzpostavili tudi mobilno poslovalnico Bank&Go, ki bo okrog 50 krajev brez stalne bančne poslovalnice začela obiskovati, ko bodo epidemiološke razmere to dopuščale. “Mobilna poslovalnica zapolnjuje vrzel, ki je nastala z umikom poslovalnic zlasti pri starejši populaciji. Predstavlja most med sodobnim, digitalnim in klasičnim, saj bomo skušali obiskovalcem približati uporabo digitalnih storitev,” so opisali.

“V spomladanskem času smo dostopnost do bančnih storitev brez obiska poslovalnic nadgrajevali in digitalizirali obstoječe produkte. Stranke lahko prek telefona opravijo številne bančne storitve, denimo sklenitev paketa, naročilo kartice z odloženim plačilom, ureditev limita na osebnem računu, sklenitev potrošniškega kredita. Stranke si lahko spletno in mobilno banko aktivirajo na daljavo,” so našteli v Novi KBM in spomnili, da so novembra uvedli aplikacijo mobilne denarnice, ki omogoča plačevanje z digitaliziranimi karticami prek mobilnega telefona. Ta je pomembna tudi za zagotavljanje močne avtentikacije pri opravljanju spletnih nakupov.

Ponuditi celoten nabor bančnih produktov in storitev na daljavo si prizadevajo tudi v Unicredit banki Slovenija. “Stranke lahko pridobijo vse pomembne informacije o produktih in storitvah ter izvajajo vse glavne bančne dejavnosti prek spletne in mobilne banke ter bankomatov. Stranka lahko na daljavo na primer odpre tekoči račun, pridobi potrošniški kredit, naroči plačilne kartice, zaprosi za moratorij, aktivira mobilno banko, sklene depozit,” so povzeli in dodali, da so v teh dneh ponudili prenovljeno različico mobilne banke, aplikacija Flik pa bo na voljo v kratkem.

Po lanski uvedbi storitve mobilnega plačevanja so v banki Intesa Sanpaolo letos lansirali novo spletno in mobilno banko. “Naslov nosilca novosti v digitalnem bančništvu smo upravičili s tem, ko smo maja kot ena redkih bank ponudili možnost odpiranja računa na daljavo s pomočjo video identifikacije, bili smo med prvimi bankami, ki je strankam julija omogočila izvršitev domačih takojšnjih domačih plačil med transakcijskimi računi znotraj banke in transakcijskimi računi, odprtimi pri drugih bankah v Sloveniji, od 7. decembra pa banka uporabnikom spletne in mobilne banke omogoča tudi čezmejna takojšnja plačila,” so nanizali.

“Na področju digitalizacije smo avgusta nadgradili mobilno banko. Decembra bomo implementirali funkcionalnost 3D Secure, s katero bodo stranke potrjevale spletna plačila in biometrijo. Tudi v prihodnje je naš cilj strankam omogočiti enostavno in udobno poslovanje z banko prek digitalnih kanalov, zato nadaljujemo z bogatitvijo vsebin in samih funkcionalnosti,” so povedali v SKB banki.

Eden izmed glavnih strateških ciljev Gorenjske banke je digitalizacija poslovanja. “Komitentom smo v prvi polovici leta omogočili aktivacijo spletne banke in mobilne banke na daljavo. Komitenti lahko na daljavo denimo naročijo storitve SMS, obročno plačevanje prek kreditne kartice, podaljšajo vezavo sredstev, zamenjajo tip osebnega računa, se naročijo na e-izpiske, uredijo povpraševanje po informativnih izračunih in ponudbah, naročijo plačilne kartice, urejajo spremembe limitov na plačilnih karticah,” so našteli.

“Letošnji digitalizacijski dosežki so nadgradnja mobilne banke, vključitev v domačo shemo za takojšnja plačila in uvedba Flika,” so izpostavili v banki Sparkasse, za prihodnje leto pa napovedali podobno kot v vseh ostalih bankah, to je dosegljivost za čezmejna takojšnja plačila, ponovno nadgradnjo mobilne banke ter nadaljevanje digitalizacije procesov, ki bodo strankam olajšali poslovanje z banko in izboljšali uporabniško izkušnjo.

V Sberbank so prav tako komitentom omogočili, da prek spleta aktivirajo spletno in mobilno banko ali Flik, decembra so omogočili digitalno odpiranje transakcijskih računov. Za imetnike njihovih bančnih kartic so uvedli potrjevanje spletnih nakupov z močno identifikacijo s potisnimi sporočili in biometrijo v mobilni banki. “Za leto 2021 pripravljamo uvedbo e-identitete v vse digitalne bančne poti, naročilo kredita in naročilo kreditne kartice ter objavo portala, prek katerega bodo naši komitenti lahko digitalno poslovali,” so napovedali.

V Deželni banki Slovenija so marca med prvimi ponudili aplikacijo Flik, ki jo od prve polovice leta ponujajo tudi v Addiko banki. “Letos smo ponudili različne nove digitalne rešitve, predvsem v mobilni in spletni banki, poenostavili smo interne procese. Novost v mobilni banki je biometrija. Na podlagi biometričnih podatkov je omogočeno potrjevanje vseh vrst plačil in pridobitev gesla za vstop v spletno banko. Stranke lahko v mobilni banki odprejo varčevanje in depozit, na daljavo pristopijo k moratorijem, naročijo kode PIN za kartice ter podaljšajo izredni limit,” so povzeli.

V Addiko banki bodo do konca leta uvedli močno avtentikacijo za spletna plačila. “Nova pravila bodo začela veljati za vse države članice EU hkrati. Stranke, ki ne uporabljajo mobilne banke ali nimajo pametnega telefona, bodo lahko močno avtentikacijo spletnega plačila opravile s kombinacijo prijave na posebni spletni strani in z uporabo enkratne kode, ki jo bodo prejele s sporočilom SMS na svoj mobilni telefon,” so navedli v banki, slednje pa bo za takšne uporabnike veljalo domala v vseh bankah.

Source
STA

Povezani Članki

Back to top button