Banka Slovenije in ministrstvo za finance sta začela projekt finančnega opismenjevanja mladih Bodi FIN na temo finančne varnosti na spletu. Namenjen je osnovnošolcem od 4. do 9. razreda. Ob tem se nadaljuje tudi debatni projekt Mojstri digitalne prihodnosti v sodelovanju s predsednico države Natašo Pirc Musar.
Uradni začetek obeh projektov v letošnjem šolskem letu so obeležili danes z dnevom odprtih vrat. Kot je na dogodku v Ljubljani, ki se ga je udeležilo okoli 400 otrok in mladih, povedal guverner Banke Slovenije Boštjan Vasle, je namen obeh pripraviti mlade na vstop v svet financ, denarja in bančništva.
“Oba projekta sta povezana s financami v digitalnem svetu, saj želimo na eni strani poudariti pomen digitalizacije v finančnem sistemu, na drugi strani pa opozoriti na nevarnosti oz. povečati zavedanje varnega pristopa k financam v digitalnem svetu,” je poudaril.
V centralni banki se po njegovih besedah zavedajo pomena dobrega razumevanja njihovih ukrepov. “Zato izvajamo projekte, povezane s finančnim izobraževanjem, ki so namenjeni predvsem temu, da širša populacija bolje razume, kaj pomenijo naši ukrepi in kakšne so lahko njihove posledice,” je pojasnil.
Minister za finance Klemen Boštjančič je dodal, da je finančno opismenjevanje eden od njihovih ključnih ciljev, ki ga opredeljuje tudi strategija kapitalskega trga. “Finance predstavljajo pomemben del življenja vsakega posameznika,” je dejal.
Zato je po njegovem pomembno, da se znanje poda na razumljiv način, da se odločitve sprejema odgovornost in da se poskrbi za varnost. Ob tem veliko vlogo igra digitalizacija, ki mora prav tako postati del izobraževanja, saj nas tudi ta spremlja na skorajda vsakem koraku.
Namen projekta Bodi FIN je napredek v izobraževanju mladih o finančnih vsebinah in v pomenu vključevanja digitalnega razvoja v izobraževalni proces. Udeleženci projekta bodo tako razmišljali o različnih finančnih vsebinah skozi prizmo lastne finančne varnosti na spletu.
Debaterji, ki bodo sodelovali pri projektu Mojstri digitalne prihodnosti, pa bodo razpravljali o pasteh lažnih informacij in kako se pred njimi ubraniti, o pravici do zasebnosti in varstva osebnih podatkov ter v kolikšni meri je ta odgovornost posameznika. Med drugim bodo razmišljali o možnosti za dodatno zaščito ranljivih skupin in o njihovi dostopnosti do finančnih storitev ter o prekomerni uporabi spleta.