Akrapovič kljub izzivom na trgu posluje stabilno

V podjetju Akrapovič letošnje leto končujejo nekoliko pod lanskimi rezultati, a poudarjajo, da so dolgoročnejši obeti stabilni. Vlagajo v optimizacijo notranjih procesov, za razliko od številnih tekmecev pa tudi nimajo večjih težav z iskanjem delavcev. Med letošnjimi dosežki je tudi podpis pogodbe o sodelovanju s Ferrarijem in Lamborghinijem.

Kot so za STA pojasnili v podjetju, ki razvija in proizvaja izpušne sisteme za motocikle in zmogljivejše avtomobile, letos po trenutnih kazalnikih ne bodo izpolnili poslovnega načrta. “Poslovanje bomo zaključili nekoliko pod lansko realizacijo, s čimer pa smo glede na razmere vseeno lahko zadovoljni. Opažamo, da so kupci bolj zadržani; vsekakor so časi zelo visoke pokovidne rasti mimo,” so zapisali.

Matična družba je lani ustvarila 198,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je bilo dobrih šest odstotkov več kot leto prej. Dobiček se je povečal za malo manj kot 14 odstotkov na 27,8 milijona evrov.

Dolgoročnejši obeti so po njihovih navedbah stabilni. Prostora za rast na trgih je po njihovih ocenah še dovolj, kar velja tako glede novih poslov kot krepitve sodelovanja s partnerji.

Skupina trenutno zaposluje nekaj več kot 1500 ljudi. Ker razvoj in izdelava inovativnih izdelkov zahtevata specifična znanja, iskanje določenih profilov delavcev tudi za Akrapovič predstavlja izziv, pri čemer kadre privabljajo tudi iz tujine. “Večjih težav na tem področju v zadnjem času sicer nimamo. V podjetju razvijamo kompetence zaposlenih na različne načine. V poslovni enoti Črnomelj imamo vadbeni center za varilce, vsi zaposleni pa imajo na voljo različne razvojne programe in izobraževanja,” so zapisali.

Sedež podjetja z razvojnim in nekaterimi drugimi oddelki je v Ivančni Gorici, proizvodnja pa poteka v Črnomlju. Proizvodni objekt so po lani zaključeni večji naložbi razširili, v prihodnjih letih pa načrtujejo nadaljnja vlaganja v strojno opremo podjetja.

Med letošnjimi dosežki podjetja je tudi podpis pogodbe o sodelovanju z italijanskima proizvajalcema športnih avtomobilov Ferrarijem in Lamborghinijem. Z Lamborghinijem sicer že nekaj let sodelujejo na komercialnem področju, saj se lahko kupci nekaterih njihovih modelov odločijo za Akrapovičev izpušni sistem iz titana, od letošnje sezone pa sodelujejo tudi na dirkaškem področju. Postali so namreč tehnični partner Lamborghinijevega športnega oddelka Squadra Corse in s svojimi sistemi opremljajo njihov dirkalnik SC63 v vzdržljivostnem dirkanju.

Ustanovitelj in lastnik podjetja Igor Akrapovič je za svoja dolgoletna vlaganja v razvoj izdelkov in tehnologij nedavno prejel tudi Puhovo nagrado za življenjsko delo. Kot je ob tem dejal v pogovoru za STA, je do nagrade pripeljalo trdo delo celotne ekipe. “Ta nagrada je bila za nas neke vrste presenečenje; predvsem zato, ker je prišla pravzaprav iz čisto drugih sfer, iz akademske sfere, ki je s tem dejansko prepoznala ta majhen del, ki ga smo ga prispevali k razvoju tehnike v Sloveniji. Na to smo izjemno ponosni,” je povedal.

V pogovoru, prosto dostopnem na portalu STAznanost, je med drugim komentiral tudi težnje k elektrifikaciji mobilnosti. Te po njegovih ocenah temeljijo na nerealnih pričakovanjih. Dolgoročno ne pričakuje več kot četrtinskega deleža električnih avtomobilov, ostale pa bodo poganjala tudi sintetična oziroma druga alternativna goriva.

Preverite tudi
Close
Back to top button