EUAktualnoEvropaGospodarstvo

Nizozemski parlament proti milijonski plači direktorja Air France-KLM

Nizozemski poslanci ostro nasprotujejo dvema milijonoma evrov kompenzacije, ki naj bi jo za lansko krizno leto prejel glavni izvršni direktor letalske skupine Air France-KLM Benjamin Smith. Če se plačilu ne bo odrekel, bi lahko Nizozemska v prihodnje zavrnila kakršno koli pomoč družbi, ki se sooča s posledicami globalne pandemije covida-19.

Večina poslancev je ta teden podprla sklep, ki ga je sicer predlagala leva stranka SP, naj finančni minister zahteva preklic izplačila prvemu možu francosko-nizozemske skupine, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

“Nagrada je sredinec nizozemski družbi in zlasti vsem tistim v letalski industriji, ki se bojijo za delovna mesta,” je v izjavi poudaril nizozemski poslanec Mahir Alkaya. Če se Smith nagradi ne odreče, bi lahko letalska skupina, v kateri je ob letalskih družbah Air France in KLM še Transavia, ostala brez nadaljnje državne podpore.

Finančni minister Wopke Hoekstra je v parlamentarni razpravi poudaril, da je v kriznih časih proti izplačilu nagrad. Je pa posvaril, da bi lahko prekinitev državne pomoči v času, ko je letalska industrija zaradi pandemije covida-19 na tleh, pomenila konec KLM in s tem izgubo na tisoče delovnih mest.

Smith ima v svoji pogodbi določen variabilni del plače, ki je odvisen od različnih pogojev in je za lansko leto dosegel dva milijona evrov. Skupina je sicer v tem letu ustvarila 7,1 milijarde evrov izgube, francoska in nizozemska vlada pa sta podjetju zagotovili 10 milijard evrov posojil.

Air France-KLM je ta teden z dokapitalizacijo sicer zbrala nekaj več kot milijardo evrov svežega kapitala; delež francoske vlade v skupini se je s tem podvojil na 28,6 odstotka. S tem se ruši politično občutljivo ravnotežje med Francijo in Nizozemsko; slednja je po novem z 9,3-odstotnim deležem tretja največja lastnica. Na drugem mestu je z 9,6 odstotka delnic v njeni lasti družba China Eastern Airlines, navaja Bloomberg.

Pred dokapitalizacijo, ki je bila del francoskega štiri milijarde evrov vrednega rešilnega paketa za Air France, sta imeli obe državi v skupini po okoli 14-odstotni lastniški delež. Nizozemska v dokapitalizaciji ni želela sodelovati in snuje lasten paket pomoči, z Evropsko komisijo se med drugim pogaja o možnosti pretvorbe dolga v kapital.

Source
STA
Back to top button