Evropski parlament potrdil zaostritev okoljskih standardov za težka vozila

Evropski parlament je danes potrdil spremembe zakonodaje, ki prinašajo nove standarde za izpuste ogljikovega dioksida za težka vozila ter uvajajo nove postopne cilje za obdobje do leta 2040. EU naj bi na račun dodatnega zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida v cestnem tovornem prometu lažje dosegla svoje podnebne cilje.

Spremembe, ki so jih poslanci potrdili s 341 glasovi za in 268 proti, prinašajo razširitev področja uporabe evropske uredbe, tako da bodo cilji zmanjšanja izpustov veljali za skoraj vsa nova težka vozila s certificiranimi izpusti ogljikovega dioksida, vključno z manjšimi tovornjaki, mestnimi avtobusi, avtobusi in priklopniki.

Med izjemami bodo vozila, ki se uporabljajo v rudarstvu, gozdarstvu in kmetijstvu, vojaška in gasilska vozila ter vozila za uporabo v civilni zaščiti, redarstvu in zdravstvu, so sporočili iz parlamenta.

Proizvajalci bodo morali izpuste ogljikovega dioksida iz težkih tovornjakov – vključno z vozili, kot so smetarska vozila in mešalci betona – in avtobusov do leta 2034 zmanjšati za 45 odstotkov, do leta 2039 za 65 odstotkov in do leta 2040 za 90 odstotkov.

Novi mestni avtobusi bodo morali do leta 2030 zmanjšati svoje izpuste za 90 odstotkov in do leta 2035 postati vozila povsem brez izpustov.

Evropska komisija bo morala najpozneje leta 2027 analizirati učinkovitost in vplive spremenjene uredbe. To posebej velja za vplive sprememb na manjša tovorna vozila.

Težka vozila so po navedbah Sveta EU odgovorna za več kot 25 odstotkov emisij toplogrednih plinov iz cestnega prometa v EU. Emisijski standardi za nekatera med njimi so bili prvič določeni leta 2019.

Back to top button