
Raven emisij, ki nastanejo v pomorskem prometu, je previsoka, je danes opozorila Evropska agencija za okolje (EEA) in industrijo pozvala k sprejetju ukrepov za pospešitev prizadevanj za razogljičenje sektorja. Emisije metana v pomorskem prometu so se med letoma 2018 in 2023 zaradi povečanja pomorskega prometa vsaj podvojile, kaže poročilo EEA.
Celotni pomorski sektor je prispeval k trem do štirim odstotkom skupnih emisij ogljikovega dioksida v EU. EEA je prepričana, da gre za delež, ki ga je treba zmanjšati, je okoljsko agencijo povzela francoska tiskovna agencija AFP.
“Poročilo odraža nujnost, da sektor pomorskega prometa poveča prizadevanja za zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa in drugih vplivov na okolje, kot je onesnaževanje vode,” je v izjavi dejala izvršna direktorica EEA Leena Yla-Mononen.
Poročilo izpostavlja, da je pomorski promet bistven za evropsko gospodarstvo, a hkrati opozarja na izpuste toplogrednih plinov ter številne za ljudi in okolje škodljive posledice, kot so onesnaževanje voda, podvodni hrup in odpadki.
Leta 2022 so izpusti ogljikovega dioksida iz pomorskega prometa znašali 137,5 milijona ton, kar je podobna raven kot pred pandemijo covida-19 in 8,5 odstotka več kot leta 2021, je navedla EEA.
Poleg tega so se med letoma 2015 in 2023 emisije dušikovega oksida v povprečju po EU povečale za približno 10 odstotkov. Na določenih območjih je bilo povečanje še posebej izrazito, v Atlantiku so zabeležili 33-odstotno povečanje, na Arktiki pa 32-odstotno.
Vir onesnaženja predstavljajo tudi izpusti odpadne vode in plastike z ladij ter razlitja nafte, do katerih prihaja predvsem v Severnem morju in Sredozemlju, ki veljata za območja z največ plovbami.
Yla-Mononen je ob objavi poročila poudarila potrebo po “pospešitvi prizadevanj za prehod na čistejša goriva ter trajnostne pristaniške in ladijske prakse, da bi zmanjšali njihov vpliv na morske in obalne ekosisteme.”
EEA je izpostavila še, da se na svetovni ravni le 3,3 odstotka svetovne bruto tonaže prevaža na alternativna goriva in baterije, saj je zaradi tekmovalnosti več sektorjev težko priti do biogoriv.