Predstavniki Evropske komisije in kitajskega ministrstva za trgovino so po tednu intenzivnih pogovorov v Pekingu dosegli “tehnični napredek” pri morebitnem dogovoru o cenovnih zavezah, na podlagi katerega bi lahko Bruselj omilil dodatne carine na uvoz električnih vozil iz Kitajske v EU. Pogovore bodo nadaljevali prihodnji teden.
Kot so danes sporočili iz Evropske komisije, so predstavniki njihovega generalnega direktorata za trgovino s kitajskimi kolegi razpravljali o možnosti oblikovanja dogovora o cenovnih zavezah kitajskih oblasti glede električnih vozil. Na podlagi takšnih zavez bi lahko Bruselj omilil dodatne carine na uvoz električnih vozil iz Kitajske v EU, ki jih je potrdil konec oktobra.
“Dosežen je bil tehnični napredek glede elementov, ki jih bo treba obravnavati, da bi zagotovili, da bo cenovna zaveza enako učinkovita in izvršljiva. Strani sta konstruktivno in poglobljeno razpravljali o tem, kako določiti najnižjo uvozno ceno za tako zapleten izdelek, pa tudi o orodjih za spremljanje in uveljavljanje zaveze,” so pojasnili.
Po njihovih navedbah so se strinjali, da bodo pogovore na tehnični ravni nadaljevali prihodnji teden.
Evropska komisija je minuli torek dokončno potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, izdelanih na Kitajskem, v EU. Poleg že obstoječih 10-odstotnih carin je uvedla carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let. V Bruslju so že takrat poudarili, da se pogovori s Pekingom o alternativnih rešitvah nadaljujejo.
Kitajske oblasti so v odzivu navedle, da se Kitajska z dodatnimi carinami ne strinja in jih ne sprejema. Peking je vložil pritožbo na Svetovno trgovinsko organizacijo ter napovedal sprejetje vseh potrebnih ukrepov za zaščito pravic in interesov kitajskih proizvajalcev.
Nezadovoljstvo zaradi dodatnih carin je slišati tudi iz EU. Nemško združenje za avtomobilsko industrijo VDA je denimo opozorilo, da njihova uvedba povečuje tveganje daljnosežnega trgovinskega konflikta med EU in Kitajsko.