BMW v četrtletju s padcem dobička

Bavarski avtomobilski velikan BMW je v drugem letošnjem četrtletju ustvaril 3,05 milijarde evrov čistega dobička, kar je 36 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Podjetje je v luči zamaškov v dobavnih verigah in občasnih zaprtij javnega življenja na Kitajskem dobavilo precej manj vozil, a so njegovi prihodki vseeno narasli za petino.

 

Medletno primerjavo dobička sicer izkrivlja dejstvo, da je družba pred letom dni sprostila za milijardo evrov rezervacij, potem ko ji je bila Evropska komisija zaradi kršenja pravil konkurence z dogovarjanjem o tehnologiji za zmanjševanje izpustov za dizelska vozila naložila 375 milijonov evrov kazni, kar je bilo precej manj od pričakovanj. Prav tako je v drugem letošnjem trimesečju BMW vknjižil izreden odhodek, povezan s povečanjem deleža v skupnem podjetju BBA, ki ga ima z družbo Brilliance na Kitajskem.

Kljub medletnemu padcu dobička je münchenski velikan po poročanju nemške tiskovne agencije dpa v četrtletju zaslužil več od pričakovanj trgov. Za 21,6 odstotka na 34,8 milijarde evrov so narasli tudi skupni prihodki, pa čeprav je podjetje dobavilo za 19,8 odstotka manj vozil. V celotni prvi polovici leta so prodali okoli 1,16 milijona vozil, kar je 13,3 odstotka manj kot v prvi polovici leta 2021, ko so v podjetju navzlic neugodnemu poslovnemu okolju zabeležili najmočnejšo prodajo v zgodovini in tudi rekordni dobiček.

Tako kot številni drugi izdelovalci premijskih znamk je tudi BMW tako v luči številnih izzivov, povezanih s pokoronskimi zastoji v globalnih oskrbnih verigah, pomanjkanjem materialov in sestavnih delov, predvsem čipov, dragimi surovinami in občasnimi koronskimi zaprtji javnega življenja na Kitajskem okrepil proizvodnjo najdražjih modelov, kjer ustvari višje marže. Boljša cenovna mešanica je tako delno ublažila negativen učinek zmanjšanja proizvodnje.

V BMW sicer tudi v drugi polovici leta pričakujejo zahtevne razmere, ki jih od februarja le še dodatno poslabšujejo posledice ruskega napada na Ukrajino. Vseeno se pričakuje večji obseg prodaje, ki pa naj ne bi nadomestil izpada v prvem polletju, tako da naj bi bilo število dobavljenih vozil ob koncu leta nekoliko pod lansko ravnjo. So pa vse težave in zamude zadnjih mesecev dodobra popolnile knjigo naročil, ki pa bi se lahko zaradi ohlajanja gospodarstev zaradi visoke inflacije in grozeče jesensko-zimske energetske krize v Evropi do konca leta nekoliko skrajšala.

Source
STA
Back to top button