Onkološki inštitut: Informacijski sistemi omogočajo varno in kakovostno obravnavo bolnikov

Na Onkološkem inštitutu Ljubljana ugotovitve računskega sodišča, ki je zagotavljanje informacijske podpore na inštitutu ocenilo kot delno učinkovito, razumejo kot strokovno podlago za nadaljnjo krepitev sistematičnega upravljanja informatike. Poudarjajo, da informacijski sistemi omogočajo varno, sledljivo in kakovostno obravnavo bolnikov.

Računsko sodišče je namreč zagotavljanje informacijske podpore na Onkološkem inštitutu Ljubljana v obdobju od 1. januarja 2022 do 30. septembra 2024 ocenilo kot delno učinkovito. Kot pomanjkljiva so ocenili načrtovanje in vzpostavljanje informacijske podpore, ključne delovne procese pa kot učinkovite. Podali so tudi priporočila za sistemsko upravljanje.

Na onkološkem inštitutu ugotovitve računskega sodišča razumejo kot strokovno podlago za nadaljnjo krepitev sistematičnega upravljanja informatike in digitalne podpore dejavnostim zavoda. Kot so zapisali v odzivu, se ocena delne učinkovitosti nanaša predvsem na področja strateškega načrtovanja in projektnega vodenja, ne pa na kakovost in zanesljivost same informacijske podpore.

Poudarjajo, da so bili ključni delovni procesi, zlasti v zdravstveni dejavnosti, po ugotovitvah računskega sodišča učinkovito informacijsko podprti, kar potrjuje, da informacijski sistemi omogočajo varno, sledljivo in kakovostno obravnavo bolnikov ter varno hrambo njihovih podatkov.

“Onkološki inštitut Ljubljana se zaveda pomena dolgoročnega strateškega pristopa pri razvoju informacijskega okolja,” so poudarili. Že med revizijo so sprejeli konkretne ukrepe za izboljšanje upravljanja informatike, med drugim izvedbo analize stanja informacijskega okolja, pripravo strategije zagotavljanja informacijske podpore 2025-2030, vzpostavitev metodologije projektnega vodenja z jasno določenimi odgovornostmi ter okrepitev sodelovanja sveta zavoda pri načrtovanju in nadzoru večjih informacijskih projektov.

“S tem onkološki inštitut zagotavlja pregledno, odgovorno in dolgoročno usmerjeno upravljanje informacijske podpore, skladno z načeli dobre prakse in pričakovanji računskega sodišča,” so zapisali.

Poudarili so še, da zavod za informacijsko podporo namenja ustrezne in načrtovane vire, skladno z zahtevnostjo zdravstvene dejavnosti in standardi varnosti. Pri tem se sicer soočajo tako s kadrovskimi kot finančnimi omejitvami, ki pa jih nadomeščajo z učinkovitim razporejanjem obstoječih virov in stalnim strokovnim razvojem zaposlenih.

“Računsko sodišče je potrdilo, da upravljanje pogodbenih razmerij z zunanjimi izvajalci poteka učinkovito, predvsem pri varstvu podatkov in zaščiti interesov zavoda,” so še zapisali. Dodatno krepijo področje informacijske varnosti ter ostajajo zavezani stalnemu izboljševanju informacijske podpore, so dodali.

 

Back to top button