Trst načrtuje izgradnjo žičnice

Trst se pripravlja na izgradnjo sodobne kabinske žičnice, ki bo povezovala Opčine z mestnim središčem in »pomembno prispevala k razvoju trajnostne mobilnosti v regiji.« Projekt, ki ga občina že nekaj časa načrtuje, je trenutno v zaključni fazi postopkov prostorskega načrtovanja. Direkcija za institucionalno obveščanje in odprto upravljanje vseeno javlja, da se bodo ti postopki, zaradi nedavnih sodb upravnega sodišča (TAR), nadaljevali še nekaj mesecev.

Kabinska žičnica, ki se po zasnovi razlikuje od klasične nihalke, predstavlja skupno naložbo v višini 60 milijonov evrov. Glavnino sredstev (48 milijonov evrov) bo zagotovilo italijansko Ministrstvo za infrastrukturo in promet, preostalih 12 milijonov evrov pa bo financiral Sklad za nujna javna dela. Projekt dopolnjuje še finančna podpora iz evropskih skladov, kar omogoča izvedbo v več fazah in vključuje tudi razvoj spremljajoče prometne in energetske infrastrukture.

Eden ključnih ciljev projekta je prometna razbremenitev severnega dela Trsta, kjer so ceste že dolgo preobremenjene, železniško omrežje pa je zaradi razvoja tovornega pristanišča na meji zmogljivosti. Nova žičnica bo omogočila, da bodo vozniki, ki prihajajo iz smeri Krasa ter slovenske in italijanske avtoceste, lahko svoja vozila brezplačno parkirali na novem parkirišču v Opčinah in v le nekaj minutah dosegli mestno središče.

Projekt je tesno povezan z urbanistično prenovo trenutno degradiranega območja Porto Vecchio – Porto Vivo, ki se razprostira na 66 hektarjih med morjem in železnico. Ob zaključku prenove naj bi tam vsak dan delovalo in živelo več kot 20.000 ljudi. Žičnica bo bistveno pripomogla k dostopu do tega novega predela mesta, saj bo omogočala hiter in okolju prijazen prevoz brez prometnih zastojev.

Kabinska žičnica bo potnikom omogočila, da od Opčin do centra Trsta pripotujejo v 12 do 13 minutah. Poleg prometne funkcije pa bo nova povezava predvidena tudi kot turistična atrakcija: obiskovalci bodo lahko s kolesi potovali iz središča proti Krasu, ali pa svojo raziskovalno pot po mestu začeli z »letom« proti morju. Nova povezava bo neposredno povezovala tudi muzeje, sejmišča in druge kulturne znamenitosti območja Porto Vivo ter mestnega jedra.

Kabinska žičnica velja za infrastrukturo z najmanjšim prostorskim vplivom, saj zahteva minimalno porabo površin. Delovala bo na električni pogon, kar pomeni znižanje emisij ogljikovega dioksida, manj hrupa in čistejši zrak. S tem bo projekt pomembno prispeval k trajnostni preobrazbi Trsta in izboljšanju kakovosti bivanja prebivalcev.

Občina Trst poudarja, da je transparentno obveščanje javnosti ključen del projekta. V prihodnjih mesecih bodo organizirane javne predstavitve, na katerih bodo občani lahko pridobili podrobnejše informacije, postavljali vprašanja in podali predloge glede načrtovane infrastrukture.

S projektom kabinske žičnice Trst ne želi zgolj izboljšati prometne pretočnosti, temveč uresničiti vizijo mesta, ki povezuje morje, Kras in urbano jedro na trajnosten, moderen in okolju prijazen način. Tako bo nova žičnica v Trstu povezala mesto hitreje, bolj zeleno in sodobno kot kadarkoli prej — razen, seveda, če bo delovala tako »zanesljivo« kot openski tramvaj.

Ana Zupan

Back to top button